„A világ formája a mozgás - lényege a nyugalom.”
A májusi hónapot az egyik leges legszebb ünneppel kezdtük, az édesanyákat és a nagymamákat köszöntöttük, egy online anyák napja keretében. A kis videó elkészítésében az édesapák voltak a segítségükre, így igazi meglepetés született.
Ez a hónap a testmozgásról szólt. A rendszeres testmozgás az egészséges életmód egyik alappillére.
Cél volt, hogy minél több olyan játékos, élményekkel teli mozgásprogram szülessen, amelyeket ők maguk gondoltak ki, terveztek és valósítottak meg. Így exatlonoztunk, táncoltunk, zumbáztunk, aerobikoztunk… stb. A testmozgásnak értékképző szerepe van. A sportolás egyben az önismeret magasiskolája is. Megtanít méltósággal nyerni és emelt fővel veszíteni, őszinte alázatra nevel már kisgyermekkortól. Nagyon sokat ad a gyermekek személyiségfejlődéséhez. A különböző csapatjátékokban megtapasztalhatják, milyen fontos az alkalmazkodóképesség – mások elfogadása és a magunk helyének megtalálása az adott közösségben – amely az együttműködés alapfeltétele. Fair playre, segítőkészségre, másokért való odafigyelésre tanít. Az egyéni sportoknak köszönhetően pedig sokat fejlődik a gyerekek kitartása, megküzdési képessége, akaratereje. Ezekkel a készségekkel és tulajdonságokkal felvértezve pedig az élet bármely területén könnyebben veszik majd az akadályokat.
A sport az érzelmeinkre is jótékony hatást gyakorol, boldoggá tesz. Képes olyan állapotba hozni a gyerekeket, amely egy semmivel sem összehasonlítható érzést szül, a küzdelem élvezetéből sarjadó áramlás élményt. Különböző sportok által fejleszthetjük tovább a gyermekek mozgásos képességeit, amik hozzásegítik őket az agyféltekék közötti gyorsabb átváltáshoz, a gyors idegpályák kialakításához, a gondolkodás gyorsaságának fejlesztéséhez, ezáltal pedig jobb teljesítményt nyújtanak, kiemelkedőbb eredményeket érnek el.
Megszületett verseben és rajzokban is a mi egészség manónk. Elkészítették a Covid 19 időkapszulát a gyerekek, melyben megfogalmazták saját kis érzéseiket, hogyan érzik most magukat, kikkel töltik az idejüket, megjelennek az érzelmeik, és levelet írtak saját maguknak is.
Elkészült az álom iskola, milyen lenne, ha visszamennénk az iskolába. A családfájukat is elkészítették a gyerekek. „A család ahol az élet kezdődik és a szeretet soha nem ér véget!”
Az osztályunk „szakácskönyve is elkészült. Finomabbnál finomabb ételeket készítettek a gyerekek, és ami ennél is fontosabb, segítettek és együtt volt a család ezekben az időkben.
„A lehetetlen csupán egy nagy szó, amellyel a kis emberek dobálóznak, mert számukra könnyebb egy készen kapott világban élni, mint felfedezni magukban az erőt a változtatásra. A lehetetlen nem tény. Hanem vélemény. A lehetetlen nem kinyilvánítás. Hanem kihívás. A lehetetlen lehetőség. A lehetetlen múló pillanat. A lehetetlen nem létezik.”