Hírek - Mesés kirándulás

Mesés kirándulás

vissza...

2018.06.03, 17:16

Hencidától Bonchidáig jutottak a komplex tehetséggondozó szakkör tagjai. Az egy éven át tartó, pályázatból megvalósított szakkör záró eseménye volt a kétnapos kirándulás.

Május 25-én 8 órakor indultunk. Első utunk Nagyváradra vezetett. Bejártuk a várat, melyről a foglalkozások során már ismereteket gyűjtöttünk. Megtekintettük a város főterét, csodáltuk az impozáns épületeket, ücsörögtünk a „Holnaposok” szobránál, sétáltunk a Körös-parton.

Ebéd után indultunk tovább Kolozsvárra. Útközben megpihentünk a Király-hágónál, ahol a tájban és a völgyre leszálló felhőkben gyönyörködtünk.

Késő délután értünk Kolozsvárra. Felkerestük Mátyás király szülőházát, körbejártuk hatalmas lovas szobrát, majd betértünk a Szent Mihály templomba.

Estére értünk Válaszútra, a Kallós Zoltán Alapítvány Kollégiumába. A finom vacsora után „Rebeka szellemének” nyomába eredtünk. Idegenvezetőnk vadregényes utakon vezetett bennünket. A dombtetőről pazar kilátás nyílott a környékre. Közben bealkonyodott, ez még kalandosabbá tette a szállásra vezető utunkat. Alapos zuhanyzás után még sokáig beszélgettünk az első nap élményeiről.

Másnap, reggelit követően, a Kallós Zoltán alapította múzeum gazdag néprajzi gyűjteményét néztük meg. Idegenvezetőnk (Tani néni) sok érdekes, vidám, a régmúlthoz kapcsolódó történetet mesélt nekünk. Láttunk „legénybolondító” patkós csizmát, szerelmi ajándékba készült guzsalyt, a környező tájegységekre jellemző viseleteket, használati tárgyakat.

Autóbusszal mentünk át Bonchidára, a Bánffy kastélyba.

Ezt a csodálatos épületet a II. világháború idején felrobbantották, felújítása jelenleg is tart. A kastélykert fái között labirintus vezetett a termetes platánhoz és a tóhoz.

Ebéd után kézműveskedtünk. Nemezeltünk, gyöngyöt fűztünk, gyékényhattyút fontunk. Útközben  hazafelé Körösfőn megpihentünk, bazároztunk is! 7 óra után érkeztünk Berettyóújfaluba.

Ajándékkal, élményekkel feltarisznyázva értünk haza. Bátran kijelenthetjük, hogy felnőtt, gyerek egyaránt jól érezte magát.