Hírek



Az unalomról és a fáradtságról...

2020.05.18, 10:08


Kedves Szülők!

A heti levelünkben szeretnénk felvetni néhány további töprengésre érdemes gondolatot. Úgy érzékeljük, hogy elérkezett a bezártság miatti fáradtság, kimerülés időszaka mind a gyerekeknél, mind a felnőtteknél.

Amikor a nap nagy részét az iskolában töltötték a gyerekek, sokféle változatos inger érte őket (társak, tanulás, sport, szabadidős elfoglaltságok, különórák). Ezek most hiányoznak az életükből. A kényszerű szobafogságban másképp fáradhatnak el. A testi és lelki feszültség számos módon jelenhet meg. Érzékenyebbé válhatnak, gyakoribbak lehetnek a konfliktusok, valamennyien türelmetlenebbül reagálhatunk, mint eddig. Ilyenkor hajlamosabbak a testvérek egymással kötözködőbbé válni, akár a verekedés is megjelenhet.

A kisebbek esetleg több figyelmet igényelnek a szülőktől, szeretnék, ha többet foglalkoznának velük. Ez fontos és szükség van rá, de egész nap folyamatosan nem lehet és nem is kell a gyerekekkel lenni. Néha elegendő egy érintés, egy odabújás ahhoz, hogy feltöltődjenek és minden rendben menjen tovább. Érdemes olyan szülő-gyerek időt elkülöníteni (legalább egy meseolvasás, egy közös rajzolás perceit), amikor csak ketten vannak, egymással foglalkoznak. Kihívás a szülőknek megteremteni erre a lehetőséget. Különösen akkor nehéz megosztani a figyelmüket, ha több gyermeket nevelnek a családban. Más-más módon szembesül ezzel a helyzettel az a szülő, aki bejár a munkahelyére, és az, aki home office-ban dolgozik.

A kamaszoknál kevésbé tudjuk körülhatárolni a napi együtt töltött időt. Fontos, hogy akkor legyünk elérhetőek egy beszélgetésre, amikor ők igénylik. Ellenkező esetben könnyen befelé fordulóvá válhatnak, bezárkózhatnak a szobájukba.

Sokszor mondják a gyerekek, hogy unatkoznak. Ez egy természetes dolog, ráadásul fejlesztő hatású is lehet, kreatív energiákat szabadíthat fel. Ha a gyermek maga találja meg a számára érdekes tevékenységet, elkötelezettebb és kitartóbb lesz. Választásuk van abban, hogyan értelmezik magukban az unalmat. Értékelhetik úgy, hogy ez lehetőség a töltődésre, semmittevésre vagy a szabad aktivitásra. Ilyenkor fontos a kreativitás. Jó, ha a gyerekek megtanulják, gyakorolják, hogy külső inger (pl.: tévé, telefon, tablet) nélkül is, aktívan el tudják magukat foglalni (olvasás, kézműveskedés, zenehallgatás, kertészkedés). Hiszen nem tudja mindig valaki lefoglalni őket, nem is szükséges minden esetben. Azonban negatív érzésként is megélhetik, ha sok olyan helyzet van, amikor nem találják a helyüket. Az az igazi unalom, amikor csinálna valamit az ember, de nem tudja, mit. Tehet a szülő javaslatokat, adhat olyan ötleteket a gyerekeknek, amelyekkel felnőtt irányítása, jelenléte nélkül is el tudják magukat foglalni. Amelyik gyereknek sok szabadideje van, fejlesztheti, kipróbálhatja magát új területeken.

Az online tanulás és a megnövekedett üres idő miatt nagyobb a kísértés, hogy a gyerekek más, korábban nem használt felületeket is (pl. videómegosztó, közösségi, játék- és egyéb oldalakat) felkeressenek. Óhatatlan, hogy itt olyan tartalmakkal is találkozzanak, amik elsőre érdekesnek tűnnek, de veszélyesek. Érdemes időt szánni arra, hogy figyelemmel kísérjük, tájékozódjunk, beszélgessünk a gyerekekkel az online időtöltésükről, hogy felelősségteljes internethasználóvá válhassanak.

Próbáljunk másként gondolni erre a kényszerhelyzetre: keressük meg azokat a lehetőségeket, amiket ki lehet hozni belőle!

Debrecen, 2020. május 11.

A Debreceni Iskolapszichológusok Szakcsoportjának tagjai és Nagy Anna iskolapszichológus


Szülőként motiválni...

2020.05.12, 09:30

Kedves Szülők!

Hetedik hete tart már a digitális oktatás, ami új szerepet hozott a szülők számára. Az iskola helyett otthon kell a gyerekeknek tanulnia, így a szülő tanítói, tanári szerepbe is került. Nem egyszerű párhuzamosan megfelelni ezeknek a kihívásoknak.

Minden korosztálynál nehézségként merülhet fel például: Hogyan ültessük le a gyereket tanulni? Mennyire vegyek részt a tanulás folyamatában? Tudok majd neki segíteni az új anyag elsajátításában? Bekapcsolódjak-e a feladatok ellenőrzésébe? Lehetek-e egyszerre elég jó szülő és elég jó “tanár”?

Tudjuk, a “pedagógusság” egy külön szakma. Vannak azonban olyan ismeretek és gyakorlati fogások, amelyek segíthetnek abban, hogy az otthoni tanulás sikeresebb lehessen. Korábban, a digitális oktatás bevezetésekor írtunk már a napirend fontosságáról, arról, hogy a tanulásnak, az otthon elvégzett iskolai feladatoknak kiemelt és kijelölt helyük, idejük legyen. A gyermek iskolai munkája, a feladatok elvégzése nem választható, hanem kötelező. Szerencsésebb, ha van hozzá kedve, de igazi kihívás az, ha ez hiányzik.

Mit tegyen ilyenkor a szülő, hogyan teheti érdeklődőbbé a gyermekét? Építhetünk arra, hogy a gyermekek alapvetően kíváncsi természetűek. Néha elég csak megmutatni nekik valami izgalmasat, ami kapcsolódik a tananyaghoz, és máris több kedvvel kezdenek hozzá a tanulnivalóhoz. Bár sok időt igényelnek ezek a dolgok (amiből úgy érezzük, mostanában kevesebb van), ha van rá mód, érdemes megpróbálni, mert a befektetett energia megtérül.

Az alsósoknál különösen lényeges, de a felsősöknek is segít, ha a szülő figyelemmel kíséri, hol tart a gyermek a napi tennivalóiban. Ha szükséges, olvassák el, értelmezzék közösen a feladatokat! Ezt követően az önálló munka gördülékenyebben fog menni. Minden életkorban fontos a rendszeres visszajelzés arról, hogy jól haladnak, megfelelően teszik a dolgukat, ügyesen visszaküldték a feladatokat. Ezt nem csak a pedagógustól kaphatja meg a gyermek. Az elvégzett munkát a szülő is megdicsérheti, ez jutalomértékű. Beszélhet arról, mennyire büszke rá és elégedett vele, amiért egyre önállóbb, megfelelően teljesít, helytáll ilyen nehezített körülmények között is.

Fontos, hogy a szülő elismerje a gyermek tevékenységét. Lényeges, hogy olyankor is találjon valamit, ami megdicsérhető, amikor a feladatot nem sikerült teljesen megoldania. Ilyenkor segíthet, ha észreveszik és jelzik a gyereknek azt is, ha önmagához képest fejlődést tapasztalnak (kitartóbb, lelkesebb, gyorsabb, pár perccel tovább tud ülni feladatai mellett, önállóbb). Minél kisebb a gyermek, annál több azonnali megerősítésre van szüksége.

Kézzelfogható jutalmat vagy élményt is adhatunk a gyermekeknek. Ennek ideje leginkább a hétvége. Beszélgethetnek arról, mi az, amit szeretnének, megállapodhatnak a jutalmakban. Készíthetnek egy ötlettárat, fontos azonban, hogy ezek olyanok legyenek, amiket be is tudnak tartani. Követhető egy naptárban is az egész heti teljesítmény, esetleg pontokkal, matricákkal jelölve. Ha jól sikerült - több volt a sikeres nap, mint a sikertelen -, akkor a hétvégén konkrét jutalomra válthassa be a gyerek.

Legszerencsésebb, ha ez valami közös családi élmény: fagyizás, palacsintasütés, társasjátékozás, biciklizés.

Amikor az egész család pozitívan áll hozzá a mindennapi teendőihez és mindenki teljesíti a kötelességét, akkor békésebbé válik az otthoni élet.

Ha a lehetőségekhez képest mindent megtettek, figyelemmel kísérték a gyerekek munkáját, akkor nagy valószínűséggel ők teszik a dolgukat, visszaküldik a feladataikat. Ennek ellenére is előfordulhat, hogy figyelmetlenségből vagy nemtörődömségből mulasztanak. Ebben az esetben is fontos, hogy beszélgessenek a gyermekkel. Tisztázzák, mi az ok: túl sok a feladat, túl nehéz vagy unalmas, fárasztó, esetleg lemaradt valahol.

Az ellenőrzés kérdése abban az esetben is nehéz lehet, ha a szülő egész nap otthon van (akár több gyerekkel), de akkor is, ha munkája miatt a nap nagy részében távol van. Az önállóan elvégzett munka alapján tudja a pedagógus reálisan figyelemmel követni, értékelni a gyermek haladását. A szülő része ebben az, hogy azt ellenőrizze, a gyermek elvégezte-e a kiadott feladatokat. A megoldásokat a pedagógus javítja ki vagy megoldókulcsot ad hozzá. Érdemes a pedagógusokkal egyeztetni, ha kétségek merülnek fel a feladatokkal kapcsolatban.

Azon kívül, hogy a tananyag elsajátításában haladnak, sok praktikus ismeretre is szert tehetnek a gyerekek a mindennapokban, közös élményekkel gazdagodhatnak. Ne feledjék a karantén idején sem, hogy a gyermekük számára Önök elsősorban szülők, ez a szerepük a legfontosabb!

Debrecen, 2020. április 30.

A Debreceni Iskolapszichológusok Szakcsoportjának tagjai


KÉRJÜK, TÁMOGASSA ADÓJA 1 %-VAL A GYERMEKEINK JÖVŐJÉÉRT ALAPÍTVÁNYT!

2020.05.11, 09:37

 

Tisztelt Támogatók! Tisztelt Szülők!

Tisztelettel kérjük, hogy

személyi jövedelemadója 1%-át ajánlja fel a

József Attila Általános Iskola Gyermekeink Jövőjéért Alapítványának,

melynek adószáma 19124241-1-09.

Ezt legkésőbb 2020. május 20-áig az szja-bevallástól függetlenül teheti meg.

Köszönjük, hogy ezzel segíti tanulóinkat!

Üdvözlettel: Kurtán Mónika intézményvezető


Fábián Lili 7.b osztályos tanulónk természetismereti versenyen remekül szerepelt

2020.05.08, 15:17

A Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatósága által szervezett regionális vetélkedő célja az volt, hogy a gyerekek átfogó ismereteket szerezzenek a Hortobágy természeti és kulturális értékeiről. A megszerzett tudás hozzájárul sokoldalú fejlődésükhöz és továbbtanulásukat is segíti.

Iskolánkból Fábián Lili, 7.b osztályos tanuló a kétfordulós írásbeli versenyen remekül szerepelt, ezzel a verseny döntő fordulójába jutott. A kialakult helyzetre való tekintettel a döntő nem került megrendezésre a gyerekek biztonsága érdekében. Lili a 8. helyen végzett és a Nemzeti Park által felajánlott tárgyjutalomban részesült.

Felkészítő pedagógus: Serra-Páka Szilvia biológia tanár

Gratulálunk a szép sikerhez!


London Bridge angol nyelvi tesztverseny 2020

2020.04.28, 14:20

Minden évben Budapesten rendezik a London Bridge angol nyelvi tesztverseny országos fordulóját. Idén a kialakult vírushelyzet miatt virtuálisan tartották meg április 20-án. Iskolánkat Nagy Zsombor 7.b és Tóth Sándor 7.b képviselte. Mind a ketten 3. helyezést értek el. Felkészítő pedagógus Kulcsár Istvánné. Szeretettel gratulálunk!


A BEIRATKOZÁS A JÓZSEF ATTILA ÁLTALÁNOS ISKOLA 1 . ÉVFOLYAMÁRA 2020. MÁJUS 15-IG TART

2020.04.27, 20:17

Tisztelt Szülők! Ezúton szeretnénk tájékoztatni önöket, hogy a veszélyhelyzetre való tekintettel a beiratkozás 4 féle módon is megvalósítható:

  1. Az iskolának írt e-mail révén, az iroda@jozsefa-bu.sulinet.hu  e-mail címre küldött levéllel. Írják meg gyermekük nevét, születési helyét és idejét, édesanyja nevét, lakcímét és jelenlegi óvodája nevét, illetve telefonszámukat!  
  2. Telefonálás útján. Kérjük, hogy az 54/402-052-es telefonszámot hívják!
  3. Online módon a KRÉTA rendszer e-Ügyintézési felületén keresztül. Ehhez lépjen be a következő linkre: https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap! A jobb felső sarokban lévő ’Bejelentkezés’ gombra kattintva, majd az ’Új ideiglenes felhasználó’ funkciót kiválasztva hozhat létre ideiglenes belépési jogosultságot az általános iskolai beiratkozáshoz. 
  4. Iskolánkban a jelentkezések személyes benyújtására naponta 8-16 óráig van lehetőség.

Kérjük, egyeztessenek időpontot iskolánkkal az 54/402-052-es telefonszámon vagy e-mailben, az iroda@jozsefa-bu.sulinet.hu címen!

A felvételről szóló döntést 2020. május 21-ig hozza meg iskolánk. Ezt követően levélben fogjuk értesíteni a tisztelt szülőket.

A beiratkozáshoz kapcsolódóan az alábbi dokumentumokra van szükség, melyeknek bemutatása a jelenlegi helyzetre tekintettel elegendő, ha csak a 2020/21-es tanév első napján történik meg.

  • A gyermek személyazonosságát igazoló hatósági igazolvány
  • A gyermek nevére kiállított TAJ kártya
  • A gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány
  • Nyilatkozat az életvitelszerű ott lakásról
  • Nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozóan

Az online felületen a gyermekek körzetes iskolába való beíratási szándékának megerősítése úgy történik, hogy a gyermek azonosításához szükséges adatok megadása után megjelölik az intézményt. A felületre fel lehet tölteni a személyes dokumentumok másolatát, személyes megjelenés esetén pedig kérjük bemutatni, illetve átadni az intézményi ügyintézőnek. A 7/2020. (III. 25.) EMMI határozat alapján az online beiratkozás esetén az eredeti iratok bemutatására a 2020/2021. tanév első napján kerül sor.


Tájékoztató és útmutató a digitális munkarendben való részvétel során megvalósuló adatkezelésről

2020.04.08, 11:14

Tájékoztató és útmutató a tantermen kívüli, digitális munkarendben való részvétel során megvalósuló adatkezelésről.

ÚTMUTATÓ

TÁJÉKOZTATÓ


ÁPRILIS 6-ÁN INDUL A BEIRATKOZÁS AZ 1. ÉVFOLYAMRA

2020.04.05, 11:07

Tisztelt Szülők/Törvényes Képviselők!

ÁPRILIS 6-ÁN INDUL A BEIRATKOZÁS AZ 1. ÉVFOLYAMRA

Kérdés esetén keressék iskolánkat az 54/402-052-es telefonszámon vagy

e-mailben, az iroda@jozsefa-bu.sulinet.hu címen! A részleteket alább olvashatják!

Tekintettel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik.

Jelen tájékoztató levelünk a 2020/2021. tanévre történő általános iskolai beiratkozással kapcsolatos fontos szülői feladatokat tartalmazza. Kérjük, figyelmesen olvassa el!

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben gyermekét a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretné beíratni, akkor az intézmény felé csak a szándék megerősítése szükséges, ebben az esetben a beiratkozás automatikusan megtörténik.

Amennyiben másik intézményt választanak, akkor kell benyújtani jelentkezési kérelmet a kiválasztott iskolába.

A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy gyermeke általános iskolai beíratását lehetőség szerint online módon intézze a KRÉTA rendszer e-Ügyintézési felületén keresztül. Ehhez lépjen be a következő linkre kattintva: https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap! A jobb felső sarokban lévő ’Bejelentkezés’ gombra kattintva, majd az ’Új ideiglenes felhasználó’ funkciót kiválasztva hozhat létre ideiglenes belépési jogosultságot az általános iskolai beiratkozáshoz.

A beiratkozás két szakaszban történik:

1) A beiratkozás első szakaszában 2020. április 6. 0:00 óra és 2020. április 24. 24:00 óra között azok a szülők/törvényes képviselők adhatják le beiratkozási kérelmeiket, akik

  • nem állami fenntartású általános iskolába, vagy
  • állami fenntartású, de körzettel nem rendelkező általános iskolába kívánják gyermeküket beíratni.

A körzetes iskolák listáját a https://kir.hu/KIR2_KORZET_3h/Pub/Index oldalon találhatja meg.

2) A beiratkozás második szakaszában 2020. április 28. 0:00 óra és 2020. május 15. 24:00 óra között azok a szülők/törvényes képviselők végezhetik el a beiratkozással kapcsolatos ügyintézésüket, akik gyermeküket:

  • olyan körzettel rendelkező általános iskolába kívánják beíratni, amely azonban nem a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskola[1].
  • a gyermek lakóhelye/életvitelszerű tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába[2] kívánják beíratni.

Minden olyan tanuló 2020. április 28-án automatikusan felvételre kerül a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába, aki nem nyert felvételt az első szakaszban, illetve nem adta be a jelentkezését más általános iskolába. Ebben a szakaszban szükséges megerősíteni azon gyermekek jelentkezését, akiket a szülők/törvényes képviselők a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretnének beíratni. Tájékoztatásul jelezzük, hogy a gyermek automatikus felvétele a lakóhelye alapján körzetes általános iskolában létesül [az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata 2. d) pontja szerint].

Amennyiben Ön a lakóhelyétől eltérő tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába kívánja beíratni a gyermekét, kérem, hogy vegye fel a kapcsolatot az érintett általános iskolával.

A beiratkozáshoz kapcsolódóan az alábbi dokumentumokra van szükség, melyeknek bemutatása a jelenlegi helyzetre tekintettel elegendő, ha csak a 2020/21-es tanév első napján történik meg.

  • A gyermek személyazonosságát igazoló hatósági igazolvány
  • A gyermek nevére kiállított TAJ kártya
  • A gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány
  • Nyilatkozat az életvitelszerű ott lakásról
  • Nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozóan

Az online felületen a gyermekek körzetes iskolába való beíratási szándékának megerősítése úgy történik, hogy a gyermek azonosításához szükséges adatok megadása után megjelölik az intézményt. Online jelentkezés esetén a felületre fel lehet tölteni a dokumentumok másolatát, személyes megjelenés esetén pedig kérjük bemutatni, illetve átadni az intézményi ügyintézőnek. A 7/2020. (III. 25.) EMMI határozat alapján az online beiratkozás esetén az eredeti iratok bemutatására a 2020/2021. tanév első napján kerül sor.

Az életvitelszerű ott lakásra és a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatokat elektronikus beiratkozás esetén a KRÉTA e-Ügyintézés felületén - az adatok megadását követően - az „Előnézet” ikonra kattintva tudja letölteni és aláírást követően fel tudja tölteni a rendszerbe. Személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a formanyomtatványokat az intézmény biztosítja.

Felhívjuk a figyelmet, hogy iskolánk esetében a második szakaszban van lehetőség a beiratkozás folyamatának ügyintézésére.

Amennyiben az elektronikus úton történő beiratkozás az Ön számára nem megoldható, a köznevelési intézmények lehetőséget biztosítanak a személyes ügyintézésre is. Tájékoztatjuk, hogy személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a járványügyi helyzettel összefüggésben bevezetett fokozott óvintézkedésekkel kell számolni.

Iskolánkban a jelentkezések személyes benyújtására naponta 8-16 óráig van lehetőség.

Kérjük, egyeztessenek időpontot iskolánkkal az 54/402-052-es telefonszámon vagy e-mailben, az iroda@jozsefa-bu.sulinet.hu címen!

Felhívjuk figyelmét, hogy a két szakaszban történő beiratkozás során a második szakaszban csak egyetlen általános iskolába kérheti gyermeke felvételét.

Megkérem azokat a szülőket, akik be szeretnék íratni gyermeküket a Berettyóújfalui József Attila Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolába, akkor minél hamarabb jelezzék azt az iroda@jozsefa-bu.sulinet.hu  e-mail címre küldött levéllel! Az e-mailben írják meg gyermekük nevét, születési helyét és idejét, édesanyja nevét, lakcímét és jelenlegi óvodája nevét, illetve telefonszámukat! 

Amennyiben további kérdésük van, keressék iskolánkat az 54/402-052-es telefonszámon vagy e-mailben, az iroda@jozsefa-bu.sulinet.hu címen!

Berettyóújfalu, 2020. április 5.

Köszönöm együttműködésüket,

tisztelettel: Kurtán Mónika

intézményvezető

 

[1] Felhívom figyelmét, hogy a hatályos jogszabályok [a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 50. § (6) bekezdése alkalmazásában a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 22. § (6)bekezdése] alapján életvitelszerű ott lakásnak minősül, ha a tanulónak a kötelező felvételt biztosító iskola körzetében van a lakóhelyeennek hiányában a tartózkodási helye.

[2] Felhívom figyelmét, hogy a hatályos jogszabályok [a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 50. § (6) bekezdése alkalmazásában a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 22. § (6)bekezdése] alapján életvitelszerű ott lakásnak minősül, ha a tanulónak a kötelező felvételt biztosító iskola körzetében van a lakóhelyeennek hiányában a tartózkodási helye.


Hittan oktatás 2020-2021

2020.03.25, 07:49

Tisztelt Szülők!

A Berettyóújfalui József Attila Általános Iskolában a 2020/2021. tanévben az alábbi egyházak/gyülekezetek jelezték, hogy hit-és erkölcstan órákat tartanak.

Magyarországi Református Egyház

Majláth József lelkipásztor és Kerekes Dóra hitoktató

4100 Berettyóújfalu Kálvin tér 3

Telefon: 54/402-619

Magyar Katolikus Egyház

Györgyfiné Kulcsár Zita hitoktató

4100 Berettyóújfalu Kossuth u. 29

Telefon: 54/401-126, 06-30-580-3501

Hit Gyülekezete

Dr. Törösné Jeszenszki Márta hitoktató

Telefon: 20/931-8427


Tájékoztatás a 8. o. tanulók szüleinek a középiskolai jelentkezési sorrend lehetséges módosításáról

2020.03.18, 07:49

Tisztelt Szülők! A középfokú felvételi eljárás során a jelentkezési sorrend módosítására most van lehetőségük. A vészhelyzetre való tekintettel – a személyes érintkezés minimalizálása érdekében – módosítások történtek.

Nem szükséges a személyes jelenlét a módosításhoz, de igény esetén ez is megoldható. Kérem, hogy keressék gyermekük osztályfőnökét, jelezzék számára a módosítási szándékot!

Részletek: A jelentkezési sorrend módosítása esetén módosító tanulói adatlapot kell előállítani. A módosítás során a tanulmányi területek eredetileg beírt sorrendje megváltoztatható (de tanulmányi terület nem törölhető). Emellett új tanulmányi terület felvétele is lehetséges, ám csak olyan középfokú iskolában, amely a tanulói adatlapon már korábban is szerepelt, és csak az érintett középfokú iskola erre kijelölt képviselőjével történt előzetes egyeztetés a szülő részéről megtörtént.

Az egyeztetés tényét a középfokú iskolának az eredetileg benyújtott jelentkezési lapon fel kell tüntetnie. Új iskolát (és annak tanulmányi területét) nem lehet a módosító tanulói adatlapon megjelölni. Nem lehetséges továbbá a tanulói adatlapon szerepelő tanulmányi terület törlése sem.