
Hírek
KIEMELKEDŐ SIKER A MEGYEI ANGOL VERSENYEN
2022.12.08, 09:13
A Debreceni Vörösmarty Mihály Általános Iskola november 28-án rendezte meg megyei angol nyelvi versenyét a felső tagozatosok számára. A versenyen több száz tanuló vett részt, akik többsége a debreceni iskolákat képviselte, de érkeztek versenyzők a megye több településéről és Erdélyből is. Az egyéni írásbeli versenyen a feladatlapok megoldásához a nyelvtudáson kívül szükség volt a versenyzők kreativitására és logikus gondolkodására is. Iskolánkból négy tanuló is kiemelkedő eredményt ért el.
6. évfolyam
Szöllősi Loretta 6.hely
Plestyák Ádám 12.hely
7.évfolyam
Molnár Tünde 1. hely
Briczky Balázs 2.hely
Kocsis Lóránt 4.hely
Zsugovits Miklós 7.hely
Domokos Zalán 8.hely
Eredményükhöz szeretettel gratulálunk!
Felkészítő tanárok: Frank Róbertné, Kulcsár Istvánné
MIKULÁSOZÁS ÉS KORCSOLYA-PARTY A 6.A OSZTÁLYBAN
2022.12.07, 13:56
2022-ben is tartalmasan telt a 6.a osztálynak a december hatodika.
Délelőtt az egységes Mikuláscsomagok mellett minden diák saját készítésű meglepetést készített annak, akit húzott. Készült könyvjelző, finom mézeskalács, kekszszalámi-rúd, díszes muffin, karácsonyi dísz, vagy éppen illatos szappan. Nagyon nagy érték, ha valaki kézzel készített meglepetést is tud készíteni. Nagy öröm ilyet kapni is. Az iskolai Mikulás is meglátogatta az osztályt, sokan kaptak üzenetekkel ellátott szaloncukrot is diáktársuktól.
Többen otthon sütött finomságot készítettek az egész osztálynak.
Délután a feldíszített, igazi decemberi hangulatú aulában közös osztálykép után az osztály a Berettyószentmártonban található Műjégpályán korcsolyázott, forró teázott! Igazi, teljes örömteli napot tölthettek együtt a gyerekek az osztályfőnökükkel, Eszter nénivel! A képek magukért beszélnek!
„ Az igaz barát ugyanott születik ahol a Hősök!”
2022.12.07, 10:41
A november a társas kapcsolatok ápolásának hónapja. Nagyon fontos hogy az embereknek legyenek barátai, akire számíthat az örömében és bánatában.Kiemelt jelentőségű, hogy az osztályba támaszt nyújtsunk, legyen olyan az osztályban akikben megbíznak, és a legfontosabb SZERESSÜK egymást. Boldog gyerekek között szorosabb a kapcsolat. Akik pozitívak a környezetük felé, azokra az osztály is szívesebben tekint. Hiszen ők barátságosabbak, energikusabbak, szeretik a többiek a társaságát. Minden boldog kapcsolat alapja a szeretet. Egy jó közösségben az egyéni lehetőségek és teljesítmények, messze túlszárnyalják mindazt, amire egyedül lennének képesek. Nagyon sokat beszélgetünk osztályukban a barátság fontosságáról. Ezeket a kapcsolatokat folyamatosan ápolni kell, törődni kell velük. Fontos dolog megtanulni a kisiskolásoknak, hogy figyeljenek egymásra, hallgassák meg egymást. Nagyon sokat játszottunk együtt. Pl a melegzuhanyt, ahol ráolvastuk egymásra mit szeretünk benne. Levelet és rajzot készítettek egymásnak amiben megjelent miért is őt tartják egymás barátjának. Elkészítették egymásnak az örökbarátságot jelképező karkötőket is. A barátság karkötő meglehetősen nagy múltra tekint vissza, hiszen már az az Amerikában letelepedő indiánok is készítettek egymásnak olyan ékszereket, mellyel az összetartozásukat erősítették. Osztályunkban is a gyerekek, a barátaik csuklójára kötötték, a különböző technikákkal elkészült karkötőket.
Beszélgettünk arról kit választunk barátoknak, melyek azok a nagyon fontos tulajdonságok amikkel egy igaz barátnak, társnak rendelkezni kell. A kapcsolatokon keresztül elérhető támogatást a boldogság egyik alapvető meghatározójaként tartják számon.
Megfigyeltük hogy melyek azok az állatok akik együtt élek. ( Mint a hal…) Játszottunk fészekfogót, és megbeszéltük miért nagyon fontos a „Fészek melege” A fiúk segítettek az udvar szebbé tételében, összeseperték a faleveleket, a lányok pedig megépítették az osztályunk „várát” melyet körbe „ölel” a szeretet.
Testnevelés órán sokat játszunk csapatjátékokat is, ahol igazi csapaként együtt játszanak már a gyerekek.
Ha csak egyetlen tanácsot adhatnánk: „Fektessünk be az emberi kapcsolatokba”.( mondta Robert Biswas)
Egyszerűen fogalmazva az emberi kapcsolatok létfontosságúak a boldogságunk és az egészségünk szempontjából. A kapcsolatainkban találunk értelmet, örömet és szórakozást. Egyesek nagy családra és sok barátra vágynak, másoknak elég, ha csupán pár igazi barát veszi körül őket. De mindenkinek szüksége van arra, hogy szeressen és szeressék.
Az igazi csoda abban rejlik, hogy minél többet osztunk meg másokkal, annál gazdagabbak leszünk.
VB a köbön és még a Mikulással is találkoztunk!
2022.12.05, 10:30
Hol? – Vojtina Bábszínházban
Miről szólt a darab? - Veszekedésről és Barátságról
Mivel utaztunk? - Váradi Busszal
2022. december 2-án 75 alsós gyerekkel, két busszal indultunk Debrecenbe a Vojtina Bábszínházba az első bérletes előadás megtekintésére. A Hoppláda c. darabot a Kossuth u. 1 sz. alatti Szabó Magda Pódiumteremben játszották. Aggódó krampuszok fogadtak bennünket, hogy idetalál-e a Mikulás, ide, az új címre. Míg a „Mikuláshívó varázsigét” keresték, elkezdődött Adalberta és Bogyó kedves, vicces, megható története irigységről, vitákról, közös örömökről, játékról, egy szóval: barátságról. A gyerekek tátott szájjal figyelték a történéseket. Öröm volt látni a lelkes, kipirult arcokat és csillogó szemeket. Nagy tapssal jutalmaztuk a színészek játékát. Ekkor toppantak be a jó hírrel a krampuszok: megvan a varázsige, hívhatjuk a Mikulást! Alighogy kimondtuk a versikét, nyílt az ajtó, s belépett az öreg, nagy szakállú Mikulás! Míg megpihent, énekeltünk, verseltünk Neki. Cserébe „Mikulás-manófaktúrában” készült szaloncukrot kaptunk. Nagyon jól éreztük magunkat, várjuk a következő előadást!
Fantasztikus eredménnyel zárult a Bolyai Matematika Csapatverseny
2022.12.05, 09:35
Még a tanév elején meghirdetett versenyen Magyarországról és Erdélyből több mint 1000 csapat indult a 7. évfolyamos általános iskolai kategóriában. Az országos írásbeli döntőből bejutott 6 magyarországi csapathoz csatlakozott Erdély győztese Csíkszereda is. A szóbeli döntőben így 7 csapat mérte össze tudását 2022. december 03-án Budapesten. A győzelmet Csíkszereda csapata szerezte meg. A nagyon erős mezőnyben iskolánk tehetséges „kis matematikusai” az előkelő 4. helyen végeztek.
Csapattagok: Briczky Balázs Zsolt (7. a)
Domokos Zalán (7. a)
Gulyás Emma (7. a)
Molnár Tünde (7. b)
Felkészítő pedagógusok: Szakáll Ferencné, Gyulai Andrea
Gratulálunk és további sok sikert kívánunk mindenkinek!
Köszönjük szépen a tankerület támogatását!
MÓZSIK BOGLÁRKA ORSZÁGOS TÁNCVERSENYEN 2. LETT
2022.12.01, 14:55
7.b osztályos diákunk a Ritmuscsapatok (Akrobatikus Látványtáncok) Őszi Országos Versenyén szóló kategóriában 2. helyezést és különdíjat, csapatban szintén 2. helyezést ért el. Ezzel kvalifikálta magát a zágrábi világbajnokságra. Szeretettel gratulálunk tanítványunknak és a Piruett Tánc Stúdió edzőinek!
OSZTÁLYKIRÁNDULÁS BUDAPESTEN
2022.11.28, 15:15
Iskolánk 4. a osztálya november 17-én Budapesten járt. Meglátogattuk a Komplex kiállító központban található, The art of the Brick kiállítást, ahol Nathan Sawaya által legóból készített, fantasztikus szobrokat tekintettük meg. Nagyon nagy élmény volt látni, milyen műalkotások születhetnek az apró legó kockákból. Hatalmas lelkesedéssel vetették bele magukat(szó szerint) a gyerekek a legókkal teli „medencékbe”. Miután kicsodálkoztuk és játszottuk magunkat, metróra szállva folytattuk az utunkat a Természettudományi Múzeumba. Itt az időszaki és az állandó kiállításokat néztük végig. A méhek titokzatos világába kalauzoltak el bennünket, az első szinten rovar gyűjteményt csodaszép darabjait tekinthettük meg, majd a szebbnél szebb ásványokban gyönyörködhettünk. A legnagyobb ámulatot, az élő nagyságú mamut váltotta ki a gyerekekből. Fáradtan, de élményekkel tele ültünk fel a hazafelé tartó vonatra! Ismét egy szép, tartalmas napot tölthettünk el együtt.
NYOLCADIKOS OSZTÁLYOS TANULÓK ÉS SZÜLEIK TÁJÉKOZTATÁSA
2022.11.25, 09:19
Tisztelt Szülők! Ezúton szeretnénk önöket tájékoztatni a középfokú felvételi eljárással összefüggő információkról.
1. Központi írásbeli vizsgára történő jelentkezés:
- Abban az esetben, ha a továbbtanulásra kiszemelt tanulmányi területek között szerepel olyan, amelynek szövege tartalmazza a „központi írásbeli vizsga eredménye” szövegrészt, vagyis a felvételi kérelmek elbírálása részben a központi írásbeli vizsga eredménye alapján történik, úgy a tanulót 2022. december 2-ig minden esetben egyénileg kell jelentkeztetni a vizsgára, közvetlenül az általa választott vizsgaszervező intézményben. A tanuló a vizsgát bármely vizsgaszervező intézményben megírhatja, függetlenül attól, hogy a későbbiekben tervezi-e benyújtani a felvételi kérelmét az adott intézménybe vagy sem. A központi írásbeli vizsgákra vonatkozóan részletes tájékoztatót találnak a www.oktatas.hu honlapon a KöznevelésKözépfokú felvételi eljárás menüpontban a Tájékoztató a központi írásbeli vizsgákról linkre kattintva.
- A tanulót a központi írásbeli vizsgára az erre szolgáló űrlap – „JELENTKEZÉSI LAP KÖZPONTI ÍRÁSBELI VIZSGÁRA” – kitöltésével, és a kiválasztott vizsgaszervező intézménybe történő továbbításával kell jelentkeztetni. Az informatikai fejlesztéseknek köszönhetően a szülők már elektronikusan is előállíthatják és közvetlenül a kiválasztott vizsgaszervező intézménybe elektronikus úton továbbíthatják a tanuló jelentkezési lapját. A program használata egyszerű, ügyfélkapus regisztrációhoz között. A felhasználókat a kitöltés folyamatában videóútmutató segíti. Kérjük, hogy hívják fel a figyelmet a jelentkezési lap elektronikus kitöltésének lehetőségére és előnyeire. Az űrlap elektronikus kitöltésére szolgáló felület a KIFIR tanulmányi terület, felvételi tájékoztató és írásbeli vizsgahelyszín kereső program írásbeli vizsgahelyszín kereső részének megnyitásától – várhatóan 2022. november közepétől – lesz elérhető a Hivatal honlapján (www.oktatas.hu). Az ügyfélkapu hozzáféréssel nem rendelkező szülők természetesen az űrlapot továbbra is kitölthetik hagyományos módon. A pdf formátumban letölthető és kinyomtatható formanyomtatvány szintén november közepétől lesz elérhető a Hivatal honlapján (www.oktatas.hu).
- A központi írásbeli vizsga jelentkezési lapját melléklettel láttuk el, amelyen a különleges bánásmódot igénylő tanulók nyújthatják be a vizsgaszervező intézményhez a speciális vizsgakörülmények biztosítására vonatkozó kérelmüket. Az elektronikus űrlapkitöltő programot választók esetében a speciális vizsgakörülményekre vonatkozó kérések rögzítése és továbbítása is a programfelületen történik. A program használata során feltölthetik, és elektronikusan közvetlenül a vizsgaszervező intézményhez továbbíthatják a speciális vizsgakövetelmények alátámasztására szolgáló szakértői véleményt is. A különleges bánásmódot igénylő tanulók középfokú felvételi eljárásban történő részvételére vonatkozó speciális szabályokról a Tájékoztató különleges bánásmódot igénylő (sajátos nevelési igényű, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő) tanulók részére link alatt elérhető dokumentumban tájékozódhatnak.
- Amennyiben a sajátos nevelési igényű tanuló látási fogyatékossággal küzd, a jelentkezési lap melléklete egyúttal a központi írásbeli vizsga speciális, adaptált feladatlapjainak igénylésére is szolgál. A különleges bánásmódot igénylő tanulók középfokú felvételi eljárásban történő részvételére vonatkozó speciális szabályokról a Tájékoztató különleges bánásmódot igénylő (sajátos nevelési igényű, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő) tanulók részére link alatt elérhető dokumentumban tájékozódhatnak.
2. A jelentkezési lapok szülői aláírásával összefüggésben − különösen elvált, vagy különélő szülők esetén:
- A Hivatal honlapja a felvételi lapok aláírására vonatkozóan megújult formában, részletes, a felvételi eljárásban történő részvételre vonatkozóan nélkülözhetetlen tájékoztatást tartalmaz a Köznevelés/Középfokú felvételi eljárás/Tájékoztató felvételizőknek/Tájékoztató a felvételi lapok aláírásáról menüpont alatt. Kérjük, hogy a dokumentum áttekintését követően ennek megfelelően, nyomatékosan hívják fel a tanulók szüleinek figyelmét az aláírások fontosságára, és arra, hogy az ehhez kapcsolódó tájékoztató a www.oktatas.hu honlapon érhető el.
- Amennyiben a szülői felügyeleti jog gyakorlására jogosult szülők egyike a felvételi lap aláírásában akadályoztatva van, az általa adott, közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazás birtokában a másik szülő a felvételi lapot helyette aláírhatja.
3. A középiskolák által meghirdetett tanulmányi területekkel kapcsolatban:
- A középfokú iskolák október 20-ig nyilvánosságra hozák felvételi tájékoztatójukat és meghatározzák tanulmányi területeiket, amelyekre a felvételi eljárás során jelentkezőket fogadnak. Javasoljuk, hogy az érintett 8. évfolyamos tanulók – különös tekintettel a különleges bánásmódot igénylő (SNI, BTMN) tanulókra – mihamarabb kezdjék meg a tájékozódást a megjelölni kívánt képzésekről. Felhívjuk a figyelmet, hogy a tanulmányi területek leírása kizárólag az adott tanulmányi területre vonatkozó legfontosabb információkat tartalmazza. A továbbtanulásra vonatkozó döntés meghozatala a szülők felelős döntését igényli, ezért javasoljuk, hogy minden esetben alaposan tanulmányozzák át az intézmények felvételi tájékoztatóit, kétség, vagy bizonytalanság esetén pedig állásfoglalásért írásban is forduljanak a középfokú intézményekhez.
- A Hivatal a www.oktatas.hu honlapon nyilvánosságra hozta a tanulmányi területek jegyzékét elektronikus formában, amelyet a honlap jobb oldalán látható KÖZÉPFOKÚ FELVÉTELI ELJÁRÁS felirat alatt, A középfokú felvételi eljárás információi linkgyűjteményben a KIFIR tanulmányi terület, felvételi tájékoztató és írásbeli vizsgahelyszín kereső linkre kattintva érhetnek el. A program használatához a Súgó menüpontban találhatnak segítséget.
A keresőprogram használata az alábbi előnyökkel jár:
• Többszempontú keresést biztosít, és lehetővé teszi a találati lista mentését is.
• Földrajzi és tanulmányi szempontok alapján, különböző szűrési feltételek beállításával készíthető el a tanulók egyéni továbbtanulási céljainak leginkább megfelelő tanulmányi terület lista.
• A legpontosabb találati eredmény a kiválasztott intézmény OM azonosítójának megadásával érhető el. Amennyiben azonban az iskola OM azonosítója nem ismert, úgy az intézmény nevére, vagy annak egy részletére is lehet keresni.
• Ha nincs még konkrét kiszemelt intézmény, úgy keresés indítható akár az adott megye vagy település minden iskolájára, egy képzéstípusra, vagy éppen a tanulmányi terület szövegének egy részletére (például: szakács, nyelvi előkészítő) is.
• A programból előállítható pdf fájl mindig a középfokú intézmények által megadott aktuális, naprakész információkat tartalmazza, és áttekinthetően jeleníti meg a tanulmányi területek leírását, megkönnyítve ezzel a tanulók, szülők, valamint a továbbtanulást segítő pedagógusok tájékozódását.
• A beállított szűrési feltételeknek megfelelő intézmény/tanulmányi terület lista pdf fájlként történő mentése, illetve nyomtatása személyre szabott, egyedi igényekhez igazodó továbbtanulási portfólió összeállítását teszi lehetővé.
Tisztelt Szülők! A tanulmányi területek megjelölése során kellő körültekintéssel járjanak el. Javasoljuk, hogy a tanulmányi területek sorrendjére vonatozó döntés meghozatala során a tanulók estében reméljék a legjobb eredményt, de készüljenek fel arra is, hogy gyermekük esetleg nem kerül be az általa leginkább vágyott intézménybe, illetve képzéstípusba. Minden szempontot mérlegelve alkossák meg a megjelölni kívánt intézmények/tanulmányi területek listáját, sorrendjét. A tanulói adatlapon kialakított rangsor végén célszerű olyan tanulmányi területeket is megjelölni, amelyek a tanuló számára kisebb kihívást jelentenek ugyan, de a hosszabb távú céljai megvalósítását még mindig jobban segítik, mint egy esetleg sikertelen felvételit követően az üresen maradt férőhelyek közül kiválasztható, kényszer szülte iskolaválasztás.
II. A középfokú felvételi eljárással kapcsolatos adminisztratív feladatairól:
A Szülői programot a KIFIR tanulmányi terület, felvételi tájékoztató és írásbeli vizsgahelyszín kereső program megnyitását követően a mai napon elérhetővé tettük, így a kiválasztott tanulmányi területek sorrendjének összeállítása, valamint az elektronikus adatbegyűjtés folyamata megkezdhető.
A Szülői program használatának előnyei:
• Használatával a szülők elektronikusan, pdf dokumentumként állíthatják elő az adatbegyűjtő lapot.
• A programfelület tanulmányi adatok megadására szolgáló része közvetlen kapcsolatban áll a Hivatal honlapján elérhető KIFIR tanulmányi terület, felvételi tájékoztató és írásbeli vizsgahelyszín kereső programmal, így a szülők mindig az aktuális állapotnak megfelelő adattartalmat érhetik el, amely által kiküszöbölhetők a kézi kitöltéssel járó pontatlanságok.
• A programfelületről az adatokat az általános iskola a szülő által előállított dokumentum bal felső sarkában szereplő 8 jegyű kód segítségével közvetlenül át tudja majd emelni az Iskolai program felületére, így jelentősen csökkenthetők az iskola adminisztratív, adatrögzítési feladatai, az adatrögzítés folyamata időben jelentősen lerövidül, az adatbegyűjtő lap kitöltése a szülők számára egyszerűbbé válik, emellett – a programba beépített ellenőrzések révén – elkerülhetők a kézi kitöltés során előforduló leggyakoribb kitöltési hibák is.
A Szülői program használatához az intézmény feladata a programfelület eléréséről szóló tájékoztatás továbbítása a 8. évfolyamos tanulók szülei számára: https://kifir2.kir.hu/JellapKitolto/SzuloiAdatlapKitolto
A Szülői program felhasználói részére egy rövid videó útmutatót is készítettünk, amely néhány percben bemutatja a program használatát, és felhívja a figyelmet a kitöltéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókra. A videó útmutató az alábbi linkre kattintva érhető el: https://www.youtube.com/watch?v=bdA8yDevNEg
A Szülői program használata:
• Kérjük, hogy a videó útmutató megtekintését követően az iskola pályaválasztásért felelős munkatársa próbálja ki a program használatát.
• Gondoskodjanak arról, hogy a 8. évfolyamos tanulók és szüleik kapják meg a Szülői program elérési útvonalát (https://kifir2.kir.hu/JellapKitolto/SzuloiAdatlapKitolto).
• Hívják fel a szülők figyelmét arra, hogy a program „súgó” gombjára kattintva töltsék le, és alaposan tanulmányozzák át a felhasználói útmutatót, illetve nézzék meg a https://www.youtube.com/watch?v=bdA8yDevNEg link alatt található videó útmutatót.
• A szülők az útmutató szerint rögzítsék a tanuló(k) személyes, értesítési és továbbtanulási adatait a programban.
• Az általános iskola segítheti a szülőket azzal, hogy meghatározott időszakban számukra az iskolában biztosítanak internet eléréssel rendelkező számítógépet a Szülői program használatához, az adatbegyűjtő lap kitöltéséhez, és előállításához.
• Javasoljuk, hogy az elektronikus felületen előállított adatbegyűjtő lapokat nyomtassák ki és a papír alapú adatbegyűjtő lappal megegyező módon, a szülők által aláírt példányokat őrizzék meg a tanév végéig.
Hangsúlyozzuk, hogy a felvételi eljárással összefüggő adatlapok (adatbegyűjtő lapok, felvételi lapok) megfelelő dokumentációja az intézmény érdekeit szolgálja, az esetlegesen felmerülő későbbi vitás kérdések tisztázása, az intézményi eljárás jogszerűségének bizonyítása lényegesen egyszerűbbé válik. A Szülői programban rögzített adatok átemelésére a KIFIR elektronikus adatlapkitöltő program általános iskolai felületének megnyitását követően – várhatóan 2023 január első felében – nyílik lehetősége az általános iskoláknak.
• Tájékoztató az általános iskolák 8. évfolyamos tanulói számára
• Tájékoztató különleges bánásmódot igénylő (sajátos nevelési igényű, beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő) tanulók részére
• Tájékoztató a felvételi lapok aláírásáról
• Tájékoztató a központi írásbeli vizsgákról
• A beiskolázással kapcsolatos feladatok, határidők a 2022/2023. tanévben, és a feladatok időrendi áttekintése
• Felvételi a középfokú iskolákban a 2022/2023. tanévben
• Adatvédelmi tájékoztató a középfokú felvételi eljárás során kezelt személyes adatokról